fredag 28. januar 2011

1 Termin

Nå er første termin over i MIK og vi har starta på andre termin. Vi begynte første termin med medievaner og vi fikk ny kunnskap om de nye mediene. Jeg føler at vi la spesielt vekt på medievanene hos de unge. Vi opprettet også en egen fagblogg, som tilfeldigvis er denne siden. Jeg ble oppdatert på mye fakta rundt de unges medievaner og jeg ble selv mer bevisst på mine egne vaner.

Etter det emnet gikk vi videre på kommunikasjon emnet.  I det emnet var det mye man hadde grunnkunnskap om, som blant annet massemedier og de forskjellige kommunikasjons “veiene”.  Eks enveiskommunikasjon.
Så gikk vi løs på nyhetene for å analysere hva som gir en god sak, hvorfor er en sak bedre enn en annen sak? Da teller ting som nærhet, aktualitet, konflikt med fler.  Vi analyserte også forskjellen mellom Dagsrevyen og TV2 nyhetene og fant forskjeller der. Noe som overrasket meg var at vi mottar nyheter hovedsakelig fra vestlige nyhetsbyråer, neo som kan føre til “skjevhet” i nyhetsbildet.

Vi var også på en tur til NRK sitt opplevelsessenter. Det var et lite museum/opplevelsessenter som hadde mange skjermer og morsomme bokser man kunne prøve seg som værmann og kommentator.  Etter å ha sett seg litt rundt på opplevelsessenteret fikk vi en omvisning på NRK huset, vi var oppe på nyhetsdesken og vi fikk se rundt på de forskjellige lagrene og studioene.

Allikevel er det jeg husker best fra første termin er fotoprosjektet “En helt vanlig dag på jobben”. Jeg og to andre ble valgt ut til å få vår bildereportasje i Laagendalsposten. Det var litt overaskende at jeg skulle være blant de tre beste med fotoprosjektet.

Jaja dette er slik jeg husker første termin mer eller mindre



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar